A vállalkozás digitális marketingtervének meghatározásakor a különböző akciók konverziójaként az egyik fő cél a Call to Actions, azaz CTA-k. A cselekvésre való felhívás javítja a CTR-t, és így növelheti a webhely konverzióját, ezért egy digitális marketingügynökség nagy hangsúlyt helyez a megfelelő CTA-kra.
Melyek is ezek? Azok a vizuális elemek, amelyek elkísérik a felhasználót az adott linkre, általában egy gombon vagy webes hivatkozáson megjelenő szöveg formájában. Az e-mail kampányok esetében a CTA-k általában egy olyan weboldalra mutató linkek, ahol a felhasználó számos műveletet valósíthat meg.
Miért olyan fontosak a CTA-k?
- A fejlécet olvasó felhasználók több mint 90%-a látja a CTA-t is.
- Az e-mail az egyetlen CTA, amely 371%-kal több kattintást ér el.
- A CTA-k a Facebook-oldalon 285%-kal növelik a CTR-t.
A CTA működésének egyik kulcsa annak garantálása, hogy minden CTA gomb megfeleljen a felhasználók elvárásainak, jelezze, hogy milyen műveletet kell végrehajtaniuk, és mire számíthatnak utána. Mindezt a lehető legvilágosabb és legtömörebb formában kell megtenni. Egyértelmű CTA vagy akció nélkül a felhasználó nem biztos, hogy érti, milyen következő lépéseket kell követnie egy termék megvásárlásához vagy egy hírlevélre való feliratkozáshoz, és valószínű, hogy az említett akció megvalósítása nélkül hagyja el a weboldalt.
CTA-k a digitális marketingben
A tartalommarketingben a CTA-kat használhatod a termékoldalakon, hirdetésekben, e-mailekben, a közösségi médiában és bárhol máshol, ahol azt szeretnéd, hogy az ajánlatodat lássák. Ebben a bejegyzésben azonban a blogok konverziójának növelésére fogunk összpontosítani. Minden blogbejegyzés lehetőséget kínál arra, hogy az adott témának megfelelő gombot helyezz el benne. Így növelhető a kattintási arányt, mivel feltételezhető, hogy a cikket olvasó embereket valóban érdekli a téma, és így a CTA-ra kattintással hozzáadott érték keletkezik.
Ez nem csak egy egyszerű gomb, amit bárhol elhelyezhetünk a cikken belül. Tudnunk kell, hogy hova helyezzük el, milyen méretben, milyen dizájnnal, színekkel, és még sok minden mást, ha azt akarjuk, hogy valóban olyan eszköz legyen, amely értékesítést (vagy az általunk célként meghatározott konverziótípust) generál. Egy újabb lépés a konverziós tölcsérben hogy a CTA-k és a landing page-ek kéz a kézben járnak, minden CTA-nak egy landing page-re kell vinnie a látogatót, ahol azonnal megtalálja azt, ami a CTA-ra való kattintásra motiválta.
A dizájn és a szöveg a két legfontosabb összetevő, amelyet szem előtt kell tartani a CTA megtervezésekor, mivel ezeknek van súlyuk az olvasóra gyakorolt hatás és a konverziók növekedésének elérése szempontjából.
Call to Actions design tervezése
A design megragadja a felhasználó figyelmét, és megmutatja nekik az utat, hozzáadott értéket képviselő tartalom megszerzéséhez.
Attól függően, hogy milyen tartalomban használjuk, a blog dizájnjának és a landing page dizájnjának is meg kell felelnie néhány követelménynek.
Az legfontosabb követelmény, hogy kiemelkedjen az oldal többi eleméből. Ne hallgass azokra, akik azt mondják, hogy a piros CTA-k elfordítják a felhasználókat; helyesen használva tökéletesen működhetnek.Nem javasoljuk továbbá a művészi elemek, vizuális effektek kombinációinak használatát a láthatóságot javító marketing Call to Actions-ben, mert ezek ellenkező hatást érhetnek el, és elvonhatják a felhasználó figyelmét, ami miatt elhagyja az oldalt. Bizonyos termékek vagy oldalak esetében azonban az ilyen típusú CTA-k akár indokoltak is lehetnek.
Alkalmanként egy kép sokat segít. A vizuális tartalom segít megragadni a figyelmet, és hasznos a felhasználónak a következő lépést megmutatni. Használjunk olyan képeket, amelyek segítenek felidézni a felhasználóban azt az érzést, amit keresünk. Az is fontos, hogy az adott eszközhöz alkalmazkodjanak, ezért mindig teszteljük, hogyan jelenik meg a Call to Action gomb különböző eszközökön (számítógép, telefon, tablet).
Ha több kattintást szeretnénk, akkor azzal kell kezdenünk, hogy a látogatók lássák a CTA gombot, és azt is világos legyen, hogy kattintható, és nem csak egy kép. Mindössze 8 másodpercünk van arra, hogy elveszítsük a figyelmüket; ezért kell kulcshelyen elhelyezni. A hőtérképek jó eszközök arra, hogy megnézzük hogyan navigálnak a felhasználók az oldalon, és hogyan találják meg a megfelelő helyet.
A legjobb választás egy egyszerű és közvetlen CTA, amelyet első pillantásra azonosítani tudunk.
Jó szöveg: a marketing kulcsa
Az általunk használt nyelvezeten keresztül biztosíthatjuk, hogy a felhasználó a cselekvés mellett döntsön. Arról van szó, hogy bármilyen módon meggyőzzük a látogatót, hogy kattintson a CTA gombra. Nem arról van szó, hogy olyan utasításokat adjunk, mint „Kattints ide”, mivel ez idegesítő lehet, sem pedig olyan üzenetet használjunk, amely nem közvetít semmit, mint a „kattints”.
A gomb szövegének egyértelműen kell mutatnia milyen értéket közvetít, és nagyon világossá tenni a felhasználó számára, hogy mit fog elérni, de az „enélkül nem élhetsz” hangnem nélkül. Hosszú és leíró mondatok helyett rövid és összefüggő üzeneteket használjunk, és teszteljünk különböző másolatokat, hogy kiderüljön, melyik működik a legjobban. Általában a felhasználónak címzett másolatok működnek a legjobban, és a sürgősségre utaló szavak növelik a leghatékonyabban a konverziós arányt, valószínűleg a FOMO-hatás (fear of missing out – a lemaradástól való félelem) miatt.
- Határozd meg a célt: a felhasználónak pontosan tudnia kell, hogy mi fog történni, ha a CTA-ra kattint.
- Tartsd meg ugyanazt a megjelenést és nyelvet a CTA és a landing page esetében: így nem fogja összezavarni vagy megzavarni a felhasználót.
- Azonnal és sürgősséggel, de légy óvatos: ha a látogató megfélemlítettnek és nyomás alatt lévőnek érzi magát, nem kívánt hatást érhet el.
A CTA-nak és a kattintás szükségességének ki kell tűnnie az oldalon. Játssz a tervezőprogramok különböző lehetőségeivel, és hozz létre olyan kereteket, kontrasztokat és formátumokat, amelyek a gombot CTA-ként azonosítják.
Vezesd az olvasót a CTA-hoz: használjon szimbólumokat (például nyilakat), vagy hozz létre interaktív CTA-kat, amelyek azonnal megragadják a felhasználó figyelmét.
Nem számít, hogy mi a vállalat vagy az ágazat célja, a stratégia sikere szempontjából alapvető fontosságú az határozott felhívás a cselekvésre.
Ne felejts el tesztelni, tesztelni és tesztelni! Ha A/B tesztekkel ellenőrzöd a CTA-k kialakítását, méretét, színét vagy helyét, és megfelelő mérőszámok segítségével méred hatékonyságukat, javíthatod a konverziókat, és optimalizálod a befektetést.