Márka architechtúrák különböző környezetben

A márkaépítés a marketing egy titkos fegyvere mely a vevők figyelmének a felkeltésére a pozicionálásra kiváló. A márkaépítés két részre osztható, a vizuálisan megjelenő látható és a láthatalan elemekre. A logó színei és az arculat például látható elemek. Az egyéni sajátságok, az értékek és a tulajdonságok melyek láthatatlanok, a vevői fejekben ébrednek fel a márka észlelése kapcsán. 

A márka, tehát a fogyasztó fejében létrehozott jelentéstársítás, amely elköteleződést teremt a termékünk vagy szolgáltatásunk iránt.  A sikeres márkaépítéssel termékünk vagy szolgáltatásunka versenytársakhoz képest magasabb értéket képvisel.

A márka építés fontos az architektúra szinte kötelező marketing elem ha létrehozunk egy vállalkozást, és nem csak meg akarjuk különböztetni magunkat a versenytársaktól, de ismertséget szerezni, és növekedni is szeretnénk.

Hogyan épül fel a márkánk?

A későbbiekben kiderül, milyen fajta márkák léteznek, és megértheted az egyes fajták előnyeit és hátrányait, hogy megtudd, melyikre típusra van konkrétan szükséged.

Mi az a márka architectúra?

A több márkával rendelkező cégek, üzleti, logisztikai és irányítási struktúrájukat a márka architechtúra rendszerén keresztül fejezik ki.  A márka architechtúra,  megmutatja az összes márkát és almárkát, azok kapcsolatait, az egyes márkák szerepét és értékét.

A márka architektúra egy stratégiai eszköz, amely lehetővé teszi  a vállalkozásunk által létrehozott értékeket kifejezését, hogy a piac megfelelően megértse és a legjobb vásárlási döntését hozza meg. Értéket teremt mely az erőforrásokat, folyamatokat és befektetéseket jobban az értékteremtő kezdeményezésekhez rendeli.

Célközönségünk jobban megérti kínálatunkat, a rendelkezésre álló lehetőségeket, és nagyobb bizalommal lesz irántunk. Egy világos és jól kommunikált architektúra olyan szervezetként mutat be minket, amely fejlődik és alkalmazkodik az új helyzetekhez.

Miért van erre szükségünk? Mit tud a márka architektúra?

A márka architektúra a röviden az üzleti stratégia látható arca.

A szervezetek, akárcsak az emberek, gyakran ösztönösen gondolkodnak és  cselekszenek, ezért olykor rendet és harmóniát kell teremtenünk.
A digitalizáció az üzleti egységek közötti nyitottságot és együttműködést ösztönzi. Az új üzleti modellek z egész szervezeten keresztüli adatokon és az intelligencián alapulnak.
Sok cég különböző piacokról származó termékeket tart por fóliójában de alakítja ki márkaértékét, mintha csak egy adott termékhez kötődne.
A márkaarchitektúra az az eszköz, amely lehetővé teszi, hogy a szervezet felgyorsítsa az üzleti növekedést, és a nagyobb megtérülés elérése érdekében a tevékenységeket azokra összpontosítja, amelyek értéket nyújtanak.

Minél világosabb az architektúrája, annál nagyobb rend lesz a szervezetben. A belső döntéshozatal is könnyebbé válik.

Mikor érdemes odafigyelni a márka architektúrára?

A mai fogyasztók új módon kapcsolódnak a márkákhoz. A technológiának és a közösségi médiának köszönhetően egyre többet és többet tudhatunk meg a márkákról, értékeikről, valamint más fogyasztók tapasztalatairól.

A döntési (és vásárlási) döntési folyamatok rugalmasabbak, a legjobb márkák egyszerűen kommunikálják értékeiet.

Ugyanakkor bármilyen változás egy almárkában hatással lesz a többire. Másrészt az főmárka nagyszerű képviselője az összes almárkának, folyamatos hírnevet és hitelességet biztosít.

1. Független márkák különböző piaci szegmensekben

Ha nagyon speciális vevői személyiségekkel rendelkezel, még ha ugyanazt a terméket vásárolják is, nem tudod a potenciális vásárlókat ugyanarról a márkáról megszólítani.

Ez rendszeresen előfordul, ha B2C területen és nagy aktivitású ágazatokban dolgozik. A szegmentáció hangsúlyosabb, és az értékeknek is specifikusabbnak kell lenniük, hogy intenzívebben kapcsolódjanak a célközönséghez.

Ilyenkor a márkák lemondanak a lehetséges szinergiákról, cserébe teljesen alkalmazkodnak az egyes résekhez.

 2. A támogatott márka jelentősége ott ahol a bizalom kulcsfontosságú

Mindaddig, amíg nem dolgozol olyan vállalatokkal, amelyek veszélyeztethetik a területedet, vagy akár megkérdőjelezhetik az anyamárkát, ez az architektúra  a lehetőséget kínál arra, hogy a márka rugalmasan kiterjeszthető legyen, ezáltal új piaci területeket érj el.

Az anyamárka hatókörében fent lehet tartani egy olyan struktúrát, amely koherenciát biztosít az almárkák családjának. 

3. Hibrid modell: összeolvadás, nemzetközivé válás vagy zavaró körülmények esetén 

A különböző üzletágakban egyszerre különböző architektúra modelleket használnak.

Ez lehet átmeneti modell vagy a szervezet szükséges válasza a technológiai hatásokhoz vagy a piaci átalakulásokhoz való alkalmazkodásra.

A márkák ebben a modellben ugyan veszítenek némi koherenciát, de cserébe teljes sokoldalúsággal rendelkeznek a különböző ágazatok megszólítására.

Összefoglalás

Ha a nyilvánosság számára szilárd alapokon akarunk kommunikálni elengedhetetlen a határozott és érthető márkaarchitektúra.

A megfelelő  márka architektúra kiépítése által jobban tudjuk vállalni a jövőbeli változásokat anélkül, hogy elveszítenénk a szervező erőt.

 

Leave a Comment

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük