7 szempont a sikeres konverzió optimalizáláshoz

A sok látogató jelenléte a weboldalakon még nem feltétlenül jelent sok eladást is. Különböző technikák léteznek a webhely teljesítményének fokozására. Érdemes már a kezdetektől fogva olyan digitális marketingügynökséget választani melynek kisujjában van a komódverzió optimalizálás művészete. Íme a legfontosabb szempontok a megfelelő marketing ügynökség kiválasztásakor.

Mi az a konverzió optimalizálás?

A CRO a Conversion Rate Optimization (konverziós arány optimalizálás) rövidítése. Ez a technikák egy csoportja, amelyet a konverziók, és ennek eredményeképpen a webhely vagy alkalmazás jövedelmezőségének javítására használnak. Egy marketing ügynökségnek olyan képzett szakemberekből álló csapata van, akik szakértők a webhelye/alkalmazása elemzésében, a javítandó területek felderítésében és az ideális fejlesztések végrehajtásában a kívánt eredmények elérése érdekében.

a konverzió optimalizálás lépései

Mit kell figyelembe vennie a megfelelő marketing ügynökség kiválasztásakor mely képes cégének a megfelelő konverziós arány optimalizálni?

7 fontos szempont követelmény a megfelelő konverzió optimalizáláshoz

  1. Stratégiai profil
    Olyan marketing ügynökséget érdemes választani amely képes legyen megérteni az egyéni konverzió optimalizálási stratégiát felismerni az esetleges problémákat, valamint képes javaslatokat tenni azok megoldására.
  1. Tesztelési eszközök (A/B és többváltozós)
    Nem lesz jó választás az olyan ügynökséget, amely nem használ eszközöket a konverziós arány optimalizálására. Nem hozhatsz döntéseket pusztán intuíció alapján: a termékedet használó felhasználóknak kell megmondaniuk, hogy mi a legjobb stratégia. A felhasználói élmény mérésének legjobb módja az olyan tesztelő eszközök használata, mint az Optimizely, a VWO vagy a Google Optimize.

Az A/B tesztek a weboldal optimalizálásának hagyományos útját jelentik, amikor egy szakaszblokk két vagy több változatát mutatják be, hogy kiderüljön, melyik működik jobban, és megszabaduljon a többi lehetőségtől.

A többváltozós tesztek viszont nem egy szakaszblokk különböző verzióit mutatják meg, hanem egy teljes szakaszt. Ez praktikus, amikor landing oldalakat hozunk létre, és meghatározzuk, hogy mely struktúrák hoznak nekünk több konverziót és hasznot.

Ez első pillantásra egyszerűnek tűnik, de egy jó hírű marketing ügynökség érti a legtöbbet konvertáló forgalom forrását, a visszafordulási arányt, a munkamenet hosszát és más kritikus összetevőket is.

  1. Webanalitikai eszközök használata
    Egy ügynökségnek ismernie kell a konvertáló forgalom forrását. Ha az ügynökség azt mondja, hogy “a landing page-ednek 2%-os konverziós aránya, 70%-os visszafordulási aránya és 1:30 perces munkamenet hossza”, akkor óvatosnak kell lenned: ezek az adatok, neked pedig információra van szükséged.

Létfontosságú, hogy megtudd, honnan érkezik a konvertáló forgalom, milyen időpontban teszi ezt, és hogyan viselkedik a landing page-en belül. Ezek alapján olyan stratégiát kell követned, amely konvertál, optimalizál, vagy elveti azokat a műveleteket, amelyek nem segítik a céljaid elérését. Ezek az információk előnyökhöz vezetnek, nem pedig apró adatdarabokhoz.

Az analitika arra is szolgál, hogy meghatározza, mely eszközök konvertálnak jobban vagy rosszabbul ugyanazon weboldal esetében. Előfordulhat, hogy a konverziós arány magas az asztali számítógépen, de rosszabb a mobilon. Ezek a meglátások lehetővé teszik számunkra, hogy arra összpontosítsunk, hová kell összpontosítanunk erőfeszítéseinket az erőforrások optimalizálása és a teljesítmény növelése érdekében.

Az olyan webanalitikai eszközök, mint a Google Analytics, az Adobe Analytics vagy a Mixpanel ideálisak e műveletek elvégzésére, és a CRO-stratégiájának részét kell képezniük.

  1. Landing Page optimalizálás
    A céloldalak optimalizálása kritikus fontosságú művelet a projektje számára. Az megbízott marketing ügynökségnek tudnia kell, hogyan kell ezt tökéletesen elvégezni, miközben mindent betart, amit korábban említettünk. Alapvető fontosságú, hogy a vizuális elemek, a CTA-k és a struktúra továbbra is megragadják-e a felhasználók figyelmét, és megváltoztatják-e a viselkedésüket, hogy a konverzió felé vezessék őket.

Az első benyomás, amit a felhasználó a landing page-ről kap, létfontosságú, ami elvezet minket egy szükséges ponthoz: a felhasználói élményhez.

  1. Felhasználói élmény (UX)
    A leendő marketing ügynökségednek nem csak mennyiségi adatokat (látogatások száma, konverziós százalék, visszafordulási arány) és információkat kell adnia, hanem minőségi adatokat is.

A hőtérképek létfontosságú szerepet játszanak, mivel megmutatják, hogy a felhasználók mely területekre kattintanak a legtöbbet. Így pontosan meghatározhatjuk az esetleges felhasználói élménybeli problémákat, és továbbléphetünk az optimalizálással.

A Hotjar az egyik legnépszerűbb eszköz heatmaps készítésére, de léteznek mások is, például a Crazy Egg és a Lucky Orange.

  1. Felhasználói felület (UI)
    Az információs architektúra, az interakciótervezés, a vizuális komponens stb. együttesen hozzák létre a felhasználói felületet, vagyis azt, amit a felhasználó lát, amikor egy oldalra lép. Ez a komponens is rendkívül fontos, amikor a landing konverziókról van szó, ezért előnyére válik, ha magasan specializálódott szakemberek dolgoznak ezen a területen.
  2. Tartalom
    Egy másik kritikus összetevő az oldalad tartalma. Honnan tudjuk, hogy a szövegeink segítik-e a kívánt hatás elérését? Egyrészt az A/B tesztelés, másrészt pedig az, hogy van egy weboldal tartalmának létrehozására szakosodott csapatod, segíthet abban, hogy pontosan ezt tedd. Ez a megközelítés segít nekünk a megfelelő szavak kiválasztásában, a megfelelő üzenet közvetítésében, és abban, hogy kapcsolatot teremtsünk a fogyasztóval, hogy a kívánt cselekvés felé irányítsuk őt.

Leave a Comment

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük