Hogyan hozza létre első Google Display Ads kampányát?

Ahhoz, hogy online ismertté válj, és elérd a terméked vagy szolgáltatásod iránt valóban érdeklődő közönséget, digitális marketingstratégiára és türelemre van szükség – sok türelemre. Ha szeretnéd felgyorsítani ezt a folyamatot azzal, hogy sok felhasználót vonz, digitális marketingügynökségként azt javasoljuk, hogy hozz létre egy Google Display kampányt.

De először is, mi is az a Google hirdetés?

A Google Ads, korábbi nevén AdWords, a Google pay-per-click (PPC) platformja a hirdetéseknek a keresési találatokban vagy a kapcsolt webhelyeken, például a YouTube-on vagy a Gmailen található hirdetési felületeken való elhelyezésére. Most arra fogunk összpontosítani, hogyan hozd létre az első kampányod.

Szóval, mi is az a Google Display hirdetés? Ez egy online hirdetési platform, amely egy vizuális komponensből (képből vagy videóból) áll, amely általában a weboldal tetején vagy alján, illetve oldalán jelenik meg. Az emberek gyakran bannereknek nevezik ezeket a hirdetéseket, és ez az egyik legnépszerűbb hirdetési formátum, mivel lehetővé teszi, hogy meggyőző vizuális elemekkel játsszon, hogy növelje az átkattintási arányt (CTR).

A digitális hirdetési kiadások egyre jelentősebb részét képezik a szervezetek marketingstratégiáinak. A digitális reklámköltés 2019-ben 10,6%-kal nőtt, és a Display formátum gyűjtötte a legtöbb bevételt (968,4 millió euró). Az idei számok ugyanilyen reménykeltőek, ha figyelembe vesszük a COVID-19 világjárvány következményeiből eredő gyors digitális átalakulást.

A Google Ads Display kampány létrehozása akkor lehet érdekes számodra, ha

Olyan közönséget szeretnél elérni, amely kifejezett érdeklődést mutat terméked vagy iparágad iránt.

Azt szeretnéd, hogy hirdetései sok helyen megjelenjenek, beleértve a blogokat és a YouTube-videókat is.

Érdekel a figyelemfelkeltésre figyelemreméltóan alkalmas interaktív hirdetések telepítése; a Google Display segíthet ebben.

A Google Display hirdetések segítségével:

Növeled márkád láthatóságát.

Forgalmat közvetít a webhelyre,

Vásárlási folyamatot begyorsít,

Növeljed terméked vagy szolgáltatásod értékesítését,

Milyen Google Display hirdetési specifikációk vannak?

A Display hálózaton belül a márka igényeitől függően rengeteg hirdetésmintát lehet közzé tenni. A következő formátumokban és különböző méretekben hozhatsz létre hirdetéseket:

Adaptív hirdetések: Ezek méretüket, formátumukat és specifikációikat bármilyen hirdetési felülethez igazítják.

Reagáló hirdetések: Ez a formátum lehetővé teszi, hogy több kreatív eszközt töltsön fel a különböző hirdetési felületeknek megfelelően.

Lightbox hirdetések: A Lightbox hirdetésekben kibővítheti a képeket és videókat, hogy elősegítse a felhasználókkal való optimálisabb interakciót, a méret automatikusan a hirdetési méretekhez igazodik.

A hirdetés a következőkből áll:

Szöveg

Kép

Videó

Útmutató lépésről lépésre útmutató az első Google Display hirdetéskampány létrehozásához

Először is létre kell hoznia a vállalati Google Ads fiókod.

A továbbiakban alaposan át kell gondolni, miért szeretnél hirdetési kampányt létrehozni? Mekkora költségvetéssel rendelkezel?

Határozd meg a célokat, például a kattintások, az értékesítés, a felhasználók weboldalon eltöltött ideje, a leadek szerzése, a hírlevélre való feliratkozás stb.

A célközönség beállítása: Hol vannak az ügyfeleim? Honnan kapcsolódnak be? Mit szeretnek? Milyen webhelyeket látogatnak? Milyen gyakran? Határozd meg mindezeket a szempontokat, hogy elérd a közönséged.

Tervezés: Milyen hirdetési formátum a legmegfelelőbb a kampányomhoz? Milyen üzenetet vagy célt szeretnék közvetíteni? Milyen céloldalra akarom átirányítani őket? Feltétlenül figyelembe kell venni, hogy egyre több felhasználó fér hozzá a mobilkészülékein keresztül, ezért szinte kötelező a reszponzív designt választani. A Google Ads lehetővé teszi az eszközök szerinti szegmentálást is.

Gyakorisági korlát: Korlátoznia kell, hogy a felhasználók milyen gyakran láthatják a display remarketing kampányait; így biztosíthatja, hogy a kampány ne legyen idegesítő, és koherens módon jelenítse meg a hirdetési üzenetét.

A kampány időzítése: Mikor kell közzétenni a kampányt? Válassza ki azt az időszakot, amikor a hirdetései megjelennek.

A hatás mérése: Megszereztem a ROI-t? Milyen jellegű? Kattintás utáni és impresszió utáni kattintások? Ahhoz, hogy ezt a mérést elvégezzük, telepítenünk kell egy konverziókövető kódot, amely általában a “Köszönjük a vásárlást” oldalon található, és lehetővé kell tennünk a Google Ads számára, hogy elszámoljon.

Kampányoptimalizálás: Milyen összetevőkön lehet javítani? Mindenekelőtt arra kell figyelnünk, hogyan teljesítenek a hirdetéseink bizonyos helyeken, hogy kizárjuk őket, vagy válasszuk ki őket, hogy jobban optimalizáljuk az ezeken a helyeken megjelenő hirdetéseket.

Mikor jelennek meg a Google Display hirdetések?

A hirdetések akkor jelennek meg, amikor a kampányokhoz konfigurált szegmensek, beleértve a célcsoportokat is, egyeznek azzal, aki éppen online böngészik.

Hirdetéseit már azelőtt megjelenítheti a felhasználóknak a Google Display hálózatában, mielőtt azok elkezdenének keresgélni az Ön terméke után, ami segít megragadni a fogyasztók figyelmét a vásárlási ciklus legkorábbi szakaszában.

Egy másik lehetőség, hogy a remarketing segítségével emlékezteti őket egy olyan termékre, amelyet az Ön weboldalán kerestek. Ez a technika lehetővé teszi, hogy újra kapcsolatba lépjen azokkal a felhasználókkal, akik már ismerik Önt, és ismét felkeltse az érdeklődésüket.

Ezekre is figyelj oda!

A kulcsszavak határozzák meg a hirdetések helyét a kapcsolódó tartalommal együtt. Az is érdekes lehet, ha készítesz egy listát a negatív kulcsszavakról, és hozzáadod őket a kampányodhoz, hogy a hirdetéseid ne jelenjenek meg az adott kifejezésekkel kapcsolatos kampányokban.

Ezek a hirdetések a kampánybeállításokban kiválasztott témákhoz kapcsolódó webhelyeken jelennek meg, és csak a display hálózathoz tartozó webhelyeken.

Miután beállította az érdeklődési körét, a hirdetések a releváns felhasználók számára megjelennek a keresési és böngészési előzmények alapján meghatározott érdeklődési kategóriák listájával.

Ezek a hirdetések olyan megjelölt felhasználók számára jelennek meg, akik meglátogatták egy webhely oldalait (a remarketingkódok alapján létrehozott nyilvános listák).

A hirdetések más paraméterek, például a nemük és a korosztályuk alapján szegmentálhatók a különböző felhasználók számára.

Mint azt láthatjuk a google display kampányok egyedi módon képesek javítani a márkaépítést. Vond be a fizetett médiát digitális marketingstratégiájába, és használja ki a lehető legtöbbet a benne rejlő lehetőségeket!

Leave a Comment

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük